تیم تحریریه اکووات: این مقاله به عنوان دنباله مقاله «نورپردازی نمای بیرونی فروشگاه تاثیر آن در جذب مشتری» به حساب می‌آید. در قسمت اول این مقاله مزایای نورپردازی نمای بیرونی را با هم بررسی کردیم و دیدیم که نورپردازی ویترین و نمای بیرونی یک فروشگاه چه تاثیری بر جذب مشتریان دارد. حال در این مقاله می‌خواهیم رابطه نورپردازی ویترین و افزایش فروش و درآمد را بررسی کنیم.

رابطه نورپردازی ویترین و افزایش فروش

رابطه میان نورپردازی ویترین و افزایش فروش و درآمد را از شیوه‌های مختلفی می‌توان بررسی کرد. مهم‌ترین نکته بکارگیری و پیاده‌سازی درست نورپردازی است. در ادامه ۴ موضوعی که می‌تواند موجب افزایش بهبود رابطه نورپردازی ویترین و افزایش فروش مغازه‌تان شود را توضیح می‌دهیم:

۱- تاکید بر کالاها با نورپردازی صحیح: شما نمی‌توانید تنها با بهبود نورپردازی فضای داخلی فروشگاه انتظار داشته باشید که فروش‌تان تغییر چندانی داشته باشد. استفاده از روشنایی و نورپردازی متمرکز بر کالاهای مهمتری که تمرکز فروش‌تان بر روی آن‌ها است باعث می‌شود تا حواس مشتریان به آن‌ها جلب شود. نکته مهم در این میان ایجاد کنتراست و تضاد نوری با محیط است. نورپردازی تاکیدی باعث تمایز بصری یک کالا نسبت به دیگر کالاهای موجود در فروشگاه شما می‌شود. نور بیشتر بر روی یک کالا به معنای درخشش آن در چشم مشتری است.

۲- از فواید و مزایای انواع لامپ و چراغ LED غافل نشوید: چراغ‌های LED امروزه با قیمتی بسیار پایین‌تر از قبل در دسترس شما هستند. این چراغ‌ها می‌توانند تمامی رنگ‌های طیف مرئی را تولید کنند و با این کار موجب زیبایی بصری فروشگاه شما شوند. در کنار این موضوع، چراغ‌های LED قابل برنامه‌ریزی و کنترل هستند شما می‌توانید آن طوری که دوست دارید این چراغ‌ها را برنامه ریزی کنید؛ به طور خودکار نورشان کم و زیاد شود، همراه با موسیقی رقص نور داشته باشند یا که تغییر رنگ دهند. از تکنولوژی ال ای دی برای ایجاد تجربه خرید متفاوت استفاده کنید.

۳- حال و هوا (مود) درست را انتخاب کنید: امکان برنامه‌ریزی و انتخاب رنگ چراغ‌های ال ای دی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با تغییر حال و هوای نورپردازی خود، بر مشتریان و رهگذران تاثیر گذار باشید. درک تاثیر رنگ‌ها بر مشتریان و انتخاب دمای رنگ درست برای نورپردازی داخل فروشگاه باعث سرازیر شدن مشتریان به داخل فروشگاه شما می‌شود.

۴- نور با کیفیت انتخاب کنید: چراغ‌های فروشگاه را طوری انتخاب کنید که رنگ واقعی کالا را به نمایش بگذارند. رنگ واقعی کالا در اصطلاح به رنگی گفته می‌شود که ما آن کالا را در زیر نور آفتاب با آن رنگ می‌بینیم. هر چه شاخص نمود رنگ (CRI) چراغی که استفاده می‌کنیم بالاتر باشد، یعنی نوری خروجی کیفیت بالاتری دارد. کیفیت نور تنها محدود به CRI نیست. چراغی نور با کیفیت تولید می‌کند که در عین حالی که شاخص نمود رنگ آن بالاست، خیرگی بسیار پایینی نیز دارد. نور باکیفیت باعث بهبود تجربه خرید مشتریان در فروشگاه شما می‌شود. چراغ‌های LED با مصرف پایین و شاخص نمود رنگ بالا بهترین گزینه برای روشنایی فروشگاه به حساب می‌آیند.

و در نهایت هزینه روشنایی: چراغ‌های ال ای دی مصرف انرژی پایینی دارند. صرفه‌جویی چراغ‌های ال ای دی در مصرف انرژی و هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری طوری هستند که می‌توان استفاده از این چراغ‌ها را نوعی سرمایه‌گذاری قلم‌داد کرد. در این مقاله در رابطه با هزینه تعمیر و نگه‌داری چراغ‌های ال ای دی مفصل‌تر صحبت کرده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره در رابطه با پروژه‌های روشنایی می‌توانید با شماره تلفن ۶۶۷۵۲۰۰۵-۰۲۱ و یا دیگر پل‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Whatsapp
Whatsapp
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print